11. juli 2013

Svigers svinger saga!







Hodeenden på senga vår ligger inntil tverrenden på huset. Nettopp mot den veggen som det bygges på bakom. Det vil si at hver morgen klokka sju, setter snekker 1 og snekker 2 i gang med hammer, vinkel, jern, sag og vinkelsliper(!), like over hodene våre. Det føles mer ut som det er inni hodet. Av og til mistenker jeg snekkerne for å bråke akkurat der kun for å fortelle at - Nå er vi her! 

Uansett er det ei effektiv vekkerklokke. Det er flinke karer, eller gutter, som jeg liker å kalle dem og de ligger nå ca ei uke foran skjemaet. Og nettopp av den grunn måtte de ta ferie en og en halv dag for tidlig. Rett og slett fordi de var tomme for materialer. Vi har ventet og ventet på at vinduene skulle komme slik at vi kunne få inn de før det ble tre ukers pause, men det er vel ganske typisk at noe blir forsinka. Sånn er det vel bare.




De siste dagene har også snekker 3 og snekker 4 vært i aksjon. Svigerfar er nemlig en ivrig hobbysnekker. Så ivrig at han så vidt rekker å kaste i seg maten før han er ute med hammeren i hånda igjen. Undertegnede krysser fingrene for at den unge læregutten også skal få den samme iveren en dag.
Jeg skulle også gjerne vært med på arbeidslaget, men innså at denne gangen var min plass på kjøkkenet og sammen med Bajasen og Lille Bolla.

Nå er overbygget på trappa nesten ferdig. Vi mangler tak og vindskibord.
Så må vi så klart få inn den nye ytterdøra, vinduet og ha på ny bordkledning.
Det klør allerede i fingrene etter å stare malingsarbeidet =)
Og jeg gleder meg så klart til å få hent opp litt blomster og annen pynt!
Spesielt stas blir det når benkene på hver side av døra kommer på plass.







Bajasen og Lille Bolla har kosa seg ute i finværet.
De gleder seg til å sitte på trappa og spise is!


Bajassen stjal med seg sjokladeskåla opp i epletreet. Og vips var skåla tom!

Farta kan kanskje bli vel stor når storebror gir en hjelpsom hånd...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar