5. jan. 2013

Uhuugla og de andre dyra i skogen



- Ei ugle i sofaen skal jeg aldri ha!, sa jeg første gangen jeg så ei uglepute. Jeg var også like enig med meg selv i at heller ikke ulv, gaupe, hjort eller andre skogsdyr skulle bli tatt inn i varmen. Her var det kun gode gamle Aslan (pissikattå) som fikk husly.
Men til mer jeg så på disse dyra, jo mer fascinert ble jeg. Og det var jo selvfølgelig også en unnskyldning til å kunne starte med enda et prosjekt! Så da jeg kom over disse dyreprinta på Stoff og Stil, slo jeg til.
de ble liggende lenge og vel i skuffa og jeg hadde nesten glemt dem. Til lettelse for min kjære, som heller ikke var så begeistra for å ha ei ugle i armkroken.




Men så skulle jula kastes ut.
De røde putene og dukene forsvant og det ble kaldt og nakent i stua. Jeg hadde ikke lyst å ta fram de blå stjerneputene jeg hadde i november og heller ikke de lilla jeg hadde før der. Ikke var det noen shoppingutsikter i nærmeste framtid heller.
- Det var da jeg kom på ugla!
Saks og symaskin ble tatt fram sammen med litt brun babycord til baksida. Fin pussel på en lørdagskveld når formen ikke er på topp.
- Og vips...!
Da min kjære kom ned fra loftet etter å ha lagt vår lille bajas, var det nettopp ei ugle i armkroken og et rådyr under føttene. - Æsj,så fæle! , sa han. Og jeg er egentlig ganske enig.
Dyra må nok ut før de blir for husvarme, men til så lenge jeg kommer opp med en bedre ide, får de bli værende.



2 kommentarer:

  1. Gått nyttår! ska alder si alder vettu :o) mykkji arti å læssa i bloggen din! Bli stas me stær kårennje tenkje e :) gle me te å sjå å læssa om fortsettelsen. Lykke te :D

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår ja!
    Ja, no gle vi oss kjøle! Men kvie oss på aillje valg og avgjørelsa da... Så vanskele å bestæmm se færr ting! Kass går d me dåkkår da? Har vårte fint oppi nyhyset tenkje e! Vårre artig å sjittj innjom æn dag =)

    SvarSlett