24. apr. 2012

SnellisKjole


Endelig har jeg fått ut fingeren og prøvd meg på ett nytt syprosjekt! Jeg synes alt ser så vanskelig ut, men jeg fant ei gammel håndarbeidsbok, med mange gode tips. Kombinert med litt heftig googling klarte jeg etterhver å lage mitt eget mønster og finne en framgangsmåte som passet mitt nivå. Det vil si "inn med teskje -nivået"!

 Jeg har vært på loftet hos både besta og bestemor og jakta på sengetøy og annet stoff med artig mønster. Jeg fant litt, men spør om jeg må bestille noe på stoff og stil. Er dårlig med loppis i området...

Pussig dette at det skal være så mye enklere å strikke og sy kjoler, enn bukser og jakker. Det er ikke akkurat som om Martinus får utvida garderoben sin noe særlig.

Får vel prøve meg på noe mer guttete etterhvert som jeg forhåpentligvis blir litt flinkere.
Men det blir nok en kjole eller tre til først. Har allerede klippa til stoff til den neste.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar