4. feb. 2012

Morosett - boblevest


Pickles har så mange fine oppskrifter! Som sagt er ikke jeg verdenes mest tålmodige person, så når jeg finner ei oppskrift jeg vil prøve har jeg ikke tid til å bestille garn og vente til det kommer. Nei, da må jeg prøve med en gang, med det garnet jeg har for hånden. Det blir ikke alltid like vellykka, men av og til blir det ikke så aller verst heller. Her har jeg prøvd meg på denne vesten fra pickles. Morosett - boblevest, heter det, men den ble mer som en liten kjole eller tunika. Når jeg prøver slike nye oppskrifter, spesielt med feil garn, strikker jeg alltid minste størrelse. Da er det ikke så mye bortkasta arbeid når det ikke blir vellykka. Denne tunikaen ble strikka med tynnere garn enn det som stod i oppskrifta, så da ble den naturlig nok enda mindre enn minste størrelse, som var 6 - 12 måneder. Bitteliten altså!
Men det gikk veldig fort å strikke den. Enkel oppskrift med mange variasjonsmuligheter! Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar